Siūlome paskaityti keletą ištraukų iš recenzijų apie režisierės Giedrės filmą „Gyveno Senelis ir Bobutė”
Marijus Kulvietis (Kinas.info ), „Šeršėliafam“
(…)Dar linksmiau, kad festivalyje buvo pristatytas lietuviškas filmas. Giedrės Beinoriūtės naujausio darbo „Gyveno senelis ir bobutė“ premjera. Autorė pasakoja apie savo pačios senelius, sovietmečiu ištremtus į Sibirą. Jos žodžiais tariant-apie anuos įvykius išliko tik nuotraukos. Todėl režisierė nusprendė pasinaudoti tomis priemonėmis, kurias turėjo. Gimė labai stilingas ir simpatiškas filmukas. Sukurtas iš nuotraukų, piešinių ir garsų. Už kadro viską pasakoja mažos mergaitės balsas. Šaunus darbas, kurį sunku įrėminti į kažkokią aiškią kino rūšį ar žanrą. Ir tai laikau komplimentu. Kita kalba, kad kūrinio užmojai kuklūs. Premjeros metu režisierė kalbėjo trumpai: “Kinas – tai užsiėmimas, kurio dėka arba atrandi priešų , arba draugų. Tikiuosi, kad po mano seanso antrųjų bus daugiau”.
Neabejoju, kad taip nuoširdžiai dirbdama ir eksperimentuodama G.Beinoriūtė didins tik draugų armiją. Peržiūros metu publika buvo vieningai palanki. (…)
Skirmantas Valiulis (Literatūra ir menas, 2007 03 09). Moterys ir vyrai.
(…)Už debiutą pernai apdovanota režisierė Giedrė Beinoriūtė „Skalvijoje“ filmu „Gyveno senelis ir bobutė“ atidarė tarptautinį moterų filmų festivalį. Priminė senus lietuviško dokumentinio kino ieškojimus, kad ir V.Starošo filmą „Nenusimink, Virginijau“, kurį irgi komentavo vaikas. Tiesa, anksčiau tokių temų, kaip tremtis į Sibirą, nebuvo galima liesti. Aptikus kai ką įtartina herojų politinėje genealogijoje, turėjo bėdų ir R. Verbos klasikinis filmas „Senis ir žemė“. G. Beinoriūtė pasirinko neįprastą formą: kroniką ir fotografiją derino su animacija. Nuotraukos iš šeimyninio albumo įgarsintos, o piešiniai yra lyg šių dienų intarpas į tolstančius atsiminimus. Kai kada labai vykęs: pieštas traukinys su tūkstančiais išvežamųjų rieda per visą SSSR, o prie Krasnojarsko prasmenga į žemę. Kitur pieštomis vinjetėmis lyg ir užsižaidžiama. Fotomene panašiai Sibiro temą yra vaizdavęs montažininkas Albertas Švenčionis.(…)